fredag den 29. marts 2013

Påskefrokost

Langfredag gik med påskefrokost, faktisk helt fra kl 12 til kl 23.
Inden vi kom havde jeg selvfølge spist morgenmad ( 2 hjemme bagte boller) så allerede der var det lidt ud over de trygge rammer.
Til den overdådige buffet fik vi forret buffet, med alt mulig fisk æg osv.

( jeg tog en portion magen til størrelse som de andre)

Bagefter kom den "rigtige" buffet hvor jeg igen fik en normal portion - stor som alle de andre for der var jo så meget god mad

Herefter kom der ost og kiks, kiksekage, chokolade æg slik og frugt.
Jeg tog både kage, marcipan-æg, et stykke chokolade plus lidt frugt.


Vi skulle spise til aften igen derhjemme. Og jeg spiste igen, ligesom alle andre, tog endda også en lille ekstra portion avocado og rejer med peaunut og salat - fordi det smagte godt ( selvom jeg var mæt)

Senere på aftenen fik vi igen kage og hjemmelavet is og chokolade.
Også her spiste jeg meget, men det var iorden. Alle de andre spiste jo også meget.

Da vi kom hjem havde jeg det skidt, men det var fysisk, fordi jeg havde fået så meget mad og især kiksekage. Puh

Anoreksien havde ik mange ord at få indført igår !!

Dog startede jeg med at veje mig derhjemme, ude på badeværelset. Vægten viste 5 kg under nedre grænse for min målvægt. Kiggede mig i spejlet og sagde til mig selv " i dag må du godt nadia, vis nu at du godt kan spise. " Du skal jo tage på og når det er sagt, så kan det da lige så godt ske i god påske mad, hvor alle andre mennesker også spiser meget."
Så kan jeg tage det der "hak op" - som diætisten siger. Nu bare uden at skulle ende en situation med følelse af grådig fordi det kun er mig som spiser meget.

Er lidt stolt, det er bare nemmere at se vægten stige, hvis man virkelig selv syntes man har gjort noget for at få den til det.

5 kommentarer:

  1. Du er fandme sej! Du giver anoreksien så meget baghjul! Fuck - du har så god grund til at være stolt. Du er en inspiration, og du giver så meget motivation og håb til mig. Tak fordi du deler!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak blev virkelig glad da jeg læste din kommentar. Jeg er helt ord fattig, men igen tak :) virkelig. Og har slet ik kompenseret i dag faktisk og mangler kun min sen aftens måltid.

      Slet
    2. Og sen aften bestod så af 20 Marie kiks

      Slet
  2. Wow, det er virkelig, virkelig sejt gået! Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal sige - det er virkelig flot! Og jeg kender godt det med, at det er lettere at se vægten stige, når man virkelig føler, man har gjort noget for det. Jeg har selv været til påskefrokost, og jeg spiste bare de fire halve rugbrøder, som min kostplan dikterede - dog med anderledes pålæg. Jeg følte mig også lidt sej - men hold da op, du er VIRKELIG sej! Hatten af for dig <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord.
      Jeg føler mig egentlig slet ik sej, overhovedet. Føler nærmere jeg har tabt kontrollen og spist uden hæmninger.
      Men tænker dog bare at jeg er nødt til at tage på, så det fjerner noget af den dårlige samvittighed. Aner ik hvordan jeg skulle reagere hvis jeg gjorde det samme og så havde nået min målvægt og ikke skulle tage på :/

      Slet