søndag den 17. marts 2013

Endnu mere baby? Endnu mere utilstrækkelig !

Jeg sidder på cafe, i Flensburg med et vennepar og min kæreste.
Ud af ingenting fortæller de, " vi skal have baby".
Det rammer mig, hårdt. Jeg mærker en klump i halsen, sug i maven, tanke mylder,. Jeg føler jeg skal kaste op.
Kæmper med alt hvad jeg har for at holde hovedet koldt og tårene væk. Bider tænderne hårdt sammen. ( du Lan virkelig ik være det bekendt at bryde sammen nu nadia)

De fortæller videre. . .

Jeg kan næsten ik mere, facaden, smilet, overskuddet bliver sværere sværere at holde. Men formår det - næsten.

Det gør ondt.,, det er smerten af, at JEG føler mig UTILSTRÆKKELIG, jeg kan ik blive gravid? :/


Efterfølgende kommer den dårlige samvittighed, jeg har det skidt, føler mig egoistisk.
Tænk at denne følelse kommer og rammer mig så hårdt at det næsten overskygger at jeg er vildt glad på deres vegne. Det er jo dejligt for dem, og det syntes, virkelig!

Nu kører det på repeat inde i mit hovede:
" ta' på, ta' på, ta' på!" De overskygger jo nærmest anoreksiens tankerne som siger " vent nadia, du skal nok få lov til at tage på, det er bare ik lige nu"
Jeg ved jo de lyver, de tanker. De snyder mig, de vil have jeg skal være utilstrækkelig, undervægtig og syg for evigt. Jeg vil prøve at fokusere på de nye tanker, (tá' på).

Måske har jeg i virkeligheden godt af at føle denne smerte, det bekræfter mig jo i at jeg skal komme videre, tage på, blive rask.
Så jeg måske kan føle mig tilstrækkelig ?

Så nu, næringsfyldt mad til kroppen

5 kommentarer:

  1. Det er sunde og gode tanker - forsøg at holde fast i dem. Tænk på din lille fremtidige baby, når de prøver at overbevise dig om at vente lidt. Jo hurtigere du kommer op i vægt, jo større chance er der for, at din menstruation kommer stærkt tilbage! Og selvfølgelig gør den dét! :-)

    Jeg er dog ked af at høre, at det blev så svært for dig. Det er ubehageligt at blive så ked af det. Rigtig ubehageligt - men slet ikke egoistisk. Det er fuldt forståeligt, synes jeg. Sender dig knus og tanker - og så elsker jeg, at du har lavet et hjerte på din mad :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, vil prøve at holde fast i de gode tanker

      Slet
    2. Jeg ved ikke, hvordan det kan være, men af en eller anden grund mærker jeg en bekymring for dig. En fornemmelse af, at du har det skidt. Jeg ved ikke, om det er sandt, men jeg vil i hvert fald lade dig vide, at jeg tænker på dig.

      <3

      Slet
    3. Hvor er du bare betænksom :) blev helt glad indeni da jeg læste din kommentar.
      Jeg er bare så stresset for tiden fordi vi er i gang med at skulle lave en stor opgave på min uddannelse. Så alt mit fokus går dertil i de her dage

      Slet
    4. Årh, jeg er glad for, at du blev glad :-)
      Det lyder også ret stressende - især når du kæmper med alt det andet oven i. Håber snart, det er ovre med den opgave. Held og lykke med den :-)

      Slet