mandag den 8. april 2013

Jeg kan godt lide chokolade

Jeg er lidt nået til det punkt hvor jeg ik længere føler mig tynd, heller ik tyk. Måske bare normal? ( men skal stadig øge en 5kg) vægten er dog ik så kritisk mere og jeg er blevet bedre til at fange mig selv i at kompensere.
Og når det sker skal man jo have noget med meget energi og som ik mætter. Det er her chokolade kommer ind i billedet.
Det gør mig mere tryg at spise sådan en chokoladebar ( fordi der står på den præcis hvor mange kalorier den indeholder)
Men så længe jeg både kan spise chokolade og undgå angst, så er det da fedt?

Jeg er i øvrigt lidt stolt af mig selv, har igen i dag været alene uden overspisning og opkast. Spist alle måltider. Sagt nej til boksning fordi min krop ik er helt på toppen.
Det er i hvert ik anoreksien der har magt over mig og mine handlinger.
Må de gode dage fortsætte....

Det er egentlig lidt vildt, er helt overrasket over mig selv, det er som om jeg helt at undladet at overspisning overhovedet er en mulighed. Og så har jeg ligesom ikke skulle tage stilling til om jeg skal eller ej.

Hurtig kort indlæg, har eksamens læsning helt til fredag, og antallet af overspringshandlinger til alt andet aktivitet er meget høj. Kan slet ik fordybe mig og få tankerne ud ?!? Det må vente til efter eksamen. Og igen lidt underligt, for bruger egentlig alt for lidt tid på forberedelse. Det bliver kun lige til de par timer fra jeg står op og end til middag. Hmm..
Det skal nok gå.
Plejer det jo.
Skal bare være glad for at jeg arbejder så meget imod anoreksien.












Og så igen, lyver jeg overfor mig selv ?
Tanker om mad og aktivitet i dag:
Morgenmad: ej det bliver den tynde skive ost, du skal jo have letmælk.
Sidder ned hele formiddagen.
Formiddagsmad: en hel honning melon. ( det er fedt at få en frugt med så få kalorier) vejede den i det mindste ik i dag.
Middagsmad: igen rugbrød med ost. Det er trygt, og igen tyndskive ost. Plus kaffe med letmælk !
Herefter ud i haven i tre timer og ordne lidt
Eftermiddag: først en appelsin.
Så ud og gå en god tur med hunden ( her fik man da lige elimineret noget af den dårlige samvittighed for at sige nej til træning)
Herefter dårlig samvittighed for ik at have fået nok mad til eftermiddag.
Køber tre chokolade bare i netto, som jeg deler med min kæreste.
Herfra afslapningen på sofaen.
Aftensmad: toast, med store boller, puttede endda godt med fyld i begge, to skiver ost, to skiver skinke og ketchup, i hver.
( har jeg fået nok? Har jeg fået for meget, er der nok næring i ?? Argh)
Sen aften: prøver at trække den lidt ud, men kan ligesom ik få rigtig ro før det er spist. Her var det en pakke tuc kiks. Lyder bare så voldsomt med en hel pakke :/ men jeg kan være rolig for har regnet ud at der er lige knap 400 kalorier i. Og det er okay til et mellemmåltid.

Hmm føler det går bedre sådan overordnet, men kører måske stadig lidt i ring i mine tanker når man går dybere ind

2 kommentarer:

  1. Jeg synes, du klarer det godt, selvom der stadig er mange diskussioner frem og tilbage i dine tanker. Det vil der blive ved med i noget tid, men man kan mærke, at du trods alt kæmper, og det synes jeg er sejt! Så kan jeg godt læse, at du har en dårlig dag i dag i det nyeste indlæg, og det er jeg ked af at høre. Sender dig positive tanker og knus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er ik altid nemt selv at se fremskridt når man har de dårlige dage.
      (: de positive tanker har hjulpet på dagen i dag
      Knus

      Slet