fredag den 12. april 2013

eksamen

Så er det i dag jeg skal til eksamen, der ligger pres på mig, men egentlig kun fra mig selv.
Alle andre siger at det nok skal gå, at jeg nok skal klare den.

Det skal jeg nok også

Men har jeg nu forberedt mig nok.
Jeg kigger ned på mine noter, tankerne kører rundt i hovedet på mig. Jeg kan slet ikke holde fokus, kan ikke få noget til at sidde fast, kan ingenting udenad, bliver nødt til hele tiden at fastholde mig til mit papir.
Jeg kan ikke overskue situationen.
og så starter de dumme handlinger. Jeg føler kun jeg kan fokusere når jeg tykker, som om at det overdøver alle andre tanker. Men hov, så pludselig har man spist en hel pakke kiks. ( og på dette punkt kan alt bare være ligemeget)
Endnu mere dårlig samvittighed.

Tårene kan ikke længere holdes tilbage, kan ik se teksten på hverken min skærm eller mine papir.
Bliver nødt til at lægge dem til side, så de ikke bliver ramt af tårene der triller ned af begge kinder.

Kan bare ik overskue det, kan ikke håndtere presset.
Håber bare facaden holder under hele eksamen:'(

3 kommentarer:

  1. Årh, det er utroligt, hvor stresset man kan blive over sådan noget. Jeg kender det virkelig godt. For mig skal der ikke ret meget til at stresse mig - og ja, så er det at reagere på maden, den måde vi bedst kender til at kunne håndtere det. Jeg tænker på dig og håber inderligt, at din eksamen er gået godt! Og hvis den ikke er, er det også helt okay! Du har gjort det bedste, du kunne.
    <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaa præcis, man burde få noget andet at reagere på, noget bedre, mere normalt. Men igen tænkte lige på dit indlæg, hvad er så normalt.
      Men kan stolt sige at det gik rigtig godt til eksamen, fik ros fordi jeg var meget ergoterapeutisk :) og så fik jeg ti. Det var jo helt ud over mine forventninger

      Slet
    2. Ja, det er svært at vide, hvad der egentlig er normalt. Som jeg også skrev til din kommentar på mit indlæg, tror jeg, at det normale varierer fra person til person. Der er ikke noget, der er normalt, men der er noget, der er normalt for den enkelte. Og hvis man ikke selv ved, hvem man er, så er det svært at vide, hvad der er normalt for lige en selv. Ved ikke, om det giver mening, eller det er for rodet?

      Eej, hvor sejt! Tillykke! Bliver helt glad på dine vegne! :-)

      Slet