mandag den 1. juli 2013

vægtstigning og opstart på job !

Første vægtstigning uden efterfølgende angst & kompensering !
 
 

Jeg var hos diætisten i dag. Det var en uge siden jeg sidst var til samtale ( og blev vejet).
Vægten var gået op, nærmere 800g op, på bare én uge

Og det har jeg det faktisk okay med (næsten, prøver at bilde mig selv ind at det er ok)

Det vilde er dog, at jeg først selv troede det kun var 600 g, men vægten stod jo på 52.4 sidst og 53,2 denne gang. Så 800g.
Puh, og så alligevel kan jeg mærke angsten måske lidt at blusse op.Men det kan ikke nytte noget, for helvede det jo 200 g oveni? Og bare tænk hvor meget vægten kan svinge bare generelt.
Jeg syntes jo ikke engang at det er flot at være for tynd?
 ( problemet er så bare,.. Jeg kan ik selv se at jeg er tynd)




Tænk at jeg kan have det okay med at stige i vægt ?

Måske har jeg lidt indset at det jo ikke bare kan fortsætte med at være undervægtig. At der findes vigtigere ting i livet end at føle sig tynd?
Måske har jeg bare en god dag ?
Måske er det fordi jeg sidste gang havde tabt mig 600 g.

Der er stadigvæk et stykke vej op til de 58 kg (min.)




 Og nu ik mere vægt...





Jeg er nemlig fyld op med følelser af nervøsitet og spændthed!
Jeg skal starte på mit nye sommerjob i dag, snart !
Jeg har spist mit eftermiddagsmåltid inden, for at være sikker på at jeg får det.
Har lavet madpakke til aften som jeg tager med
plus mandler til sen aften

Så burde jeg kunne lægge tanker og bekymringer om mad lidt på hyldes, så jeg kan fokusere på det jeg nu skal i gang med at lave istedet

Første aftenvagt, here I come ;)




8 kommentarer:

  1. Du er for sej min skat. Du kæmper og kæmper og det er lykkedes dig at komme et godt stykke op af den stejle bakke, er sikker på du kommer i mål og får det fantastiske liv du har fortjent så meget. Jeg er så stolt af dig. Pøj pøj med din første vagt ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak mor, du er der altid for mig <3

      Slet
  2. Sejt! Dejligt at høre, at du har det nogenlunde okay med det i dag. Hvis du er ved at have accepteret, at den alligevel skal stige, kan det sagtens være derfor, du også bedre kan acceptere en vægtstigning. Godt klaret og held og lykke på jobbet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaa tænker du har ret. Det bliver virkelig lettere at tage på når man er indstillet på det. For så igen så føler man også man selv tager lidt kontrollen der

      Slet
  3. Wow :) Jeg troede at jeg var foran dig - men du har lige overhalet! Jeg var røget ned på 52,6 i torsdags - er gået den forkerte vej et stykke tid, men nu må jeg da godt nok se at komme op i omdrejninger igen. Har ellers prøvet at nå 54,8. Hvad er din højde og startvægt? Jeg er så stolt af dig (selvom jeg kun kender dig fra din blog). Eftersom jeg har været i behandling længere tid end dig, så bliver du nu en konkurrent - jeg vil ikke være bagud i kg-point ;) Stort knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre fra dig :)
      Og tak, det er jo en kamp uden lige.
      Men grunden til jeg er kommet rigtig igang med at stige er nok at jeg tænker, at det skal ske før eller siden. ( dog ik altid denne tanker skinner helt igennem og bliver til handling) men det sker langsomt mere og mere.
      Min slutvægt ligger på 58-61. Jeg er nemlig 171 høj.
      Hva ligger din på?
      Og så til sidst ja vi må lige se om vi ik lige kan få hevet hinanden op på det vi nu skal ! :)

      Slet
    2. Jeg er 168. Diætist synes jeg lige skal prøve at være på 55, så jeg oplever at det ikke er farligt. Ellers vurderer hun at jeg naturligt vil ligge ml 54 og 55 komma noget. Og jeg tror på det, da vægten lå stabilt nogle uger i 54 intervallet. Har bare svært ved at være der lige nu... Startede ud med 46, hvilket jeg tidligere har syntes var pinligt høj for en med anoreksi - derfor interesseret i at høre din startvægt. Du drømmer ikke om hvor meget dine handlinger og tanker ligner mine - og det har hjulpet mig til at indse, at det ER samme sygdom vi kæmper mod, selvom jeg har svært ved at forlige mig med A-ordet, især nu hvor jeg ud ad til er normalvægtig... (mig mig mig, undskyld, det er rent faktisk dig jeg er interesseret i at følge!)

      Slet
    3. Jeg har haft det på samme måde
      Tanker omkring " jeg er da ik syg"..
      Min vægt har været nede og runde 48. Men det må vel være nogenlunde det samme i forhold til at jeg er lidt højere end dig. Men puh 10 kg er også nok at skulle tage på!

      Slet