mandag den 1. juli 2013

Kan ik tackle situationen

Uret går mod 22:30.
Jeg har fri fra min første vagt. 

Jeg holder masken får sagt pænt tak for i aften og går ud mod min cykel, nærmest løber til sidst.
Jeg kan ik holde det inde længere.
Jeg græder, tårene løber ned af begge kinder alt imens jeg for cyklen låst op og kører hjem.
Hvor jeg igen bryder sammen. 

Hvorfor reagere jeg sådan her???

Jeg føler jeg ingenting kan, at jeg ikke ved hvad jeg skal, hvordan jeg skal agere, hvilken rolle jeg må indtage og hvilke aktiviteter jeg skal varetage ?

Hvordan skal jeg nogensinde selv kunne stå alene i det job? 
Føler mig helt forkert :(

Og nu kom jeg oveni købet til at sige ja til at arbejde i weekenden også.
Havde bare brug for at komme lidt ud, skal til svendegilde.
Kan jeg nu sige imorgen at jeg alligevel ikke kan tage vagten lørdag - søndag :/


Jeg er overvældet af nye indtryk, af det kæmpe ansvar jeg føler jeg skal varetage og de forventninger jeg skal leve op til 

:'(

2 kommentarer:

  1. Det er sindssygt hårdt at være ny på en arbejdsplads. Når man så er et menneske, der rigtig gerne vil vise, hvad man dur til; ja så er det i hvert fald ikke nemmere :-) Når jeg er startet på et nyt arbejde, har jeg følt mig så dum i starten. Jeg tænkte, at jeg nok aldrig kom til at passe ind, at alle de andre syntes, jeg var dum og langsom, at jeg aldrig fandt mig til rette, at jeg ikke anede, hvor jeg skulle gøre af mig selv.
    Det er frygteligt at føle sig dum og tilovers... MEN - det bliver bedre! Du finder dig til rette, og det bliver nemmere for dig, når du har været der nogen tid.
    Giv dig selv lov til at være ny, usikker og tøvende. Det er helt normalt. Du er ikke forkert du er ny, og det er svært.
    Mon ikke det i første omgang er dine egne forventinger, du skal kæmpe med? De andres forventninger til dig er nok i første omgang, at du lytter og observerer og stiller spørgsmål :-) Tror jeg...

    ... you can do it!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, du aner ik hvor meget den kommentar betyder for mig, virkelig!
      Jeg skal afsted igen i aften, og det er bare rigtig hårdt og så mange nye indtryk.
      Håber det bliver lettere med tiden.
      Men er rart at høre du har følt dig på samme måde og at det blev lettere.
      Må nok drosle lidt ned på mine forventninger til mig selv om at skulle kunne det hele. Må bare tænke logisk, der er jo ik kun en rigtig måde at gøre tingene på

      Slet