mandag den 20. maj 2013

Kun få tanker --> derfor er der plads til flere billeder

Nu er miniferien ved at være slut, og det hedder hverdag fra imorgen af, det har faktisk været dejligt at holde fri, for har haft noget at give mig til alle dage. Plus at der jo har været dejlig vejr, så man har kunne gå og nyde haven :)

Igen så får sådan nogen dage lov til at skubbe spiseforstyrrelsen lidt væk. Skal jeg bare være så tilpas aktiv med alt muligt andet for at overdøve de dumme tanker.
Jeg er dog stadig bange for at tage på, og føler virkelig jeg har taget helt vildt meget på ( og ja helt vildt meget vil svare til 2-3 kg i mit hovede)
Men kan bare virkelig mærke det er længe siden at jeg har været inde til samtale ( 3 uger faktisk), og skal endda gå endnu en uge, da jeg ik har så meget tid pga. praktik. ( kan jo ik bare sige at jeg skal til samtale og derfor må gå tidligere) - Igen kan jeg bedst lide at holde det hemmeligt.

Det er stadig svært at spise de kulhydrater ( ris, pasta, kartofler). og det fedt er også i minimum. Så egentlig kan jeg jo tænke mig selv til at jeg sikkert ik har taget helt vildt på.
Og igen, tænk nu hvis jeg så har ?!? :/
Burde jo ik være så angstprovokerende? de skal jo på, før eller siden. (bare hvis jeg dog kunne lade være med at konstant have det bedst med at udskyde det)
Til fødselsdag i dag var jeg jo også helt pinlig over at få kommentaren " jeg syntes godt nok du går og bliver tynd".
For jeg aner ik hvad jeg skal svare, har jo taget på, og det føler jeg bare ik jeg kan sige, for så ved de jo først at jeg har været endnu tyndere. ( men det forårstøøj skjuler bare mindre end en striktrøje)
Det må være derfor kommentarene kommer nu.
Jeg får dog responderet på kommentaren med et stille og forsigtigt "ja", alt imens jeg pakker trøjen omkring mig, så  jeg kan gemme mig lidt væk. Ønsker mest af alt bare at blive usynlig.
Og desværre gjorde det, det kun sværere at skulle spise boller og kage. ( fik dog en bolle og 2 små stykker kage) krævede lidt kompensation med lidt mindre middagsmad, og lidt mindre sen aften igår)

Hvorfor kunne jeg da ik bare veje det jeg skulle nu, og så stadig se ud som jeg gør i mine øjne, jeg syntes jo ik at jeg ser for tynd ud ? overhovedet, kan godt se at jeg ik er tyk, men iih.
Glæder mig lidt til at blive vejet.
Måske jeg allerede nu skal tænke over hvad samtalerne skal gå med næste tirsdag.
Jeg er blevet inviteret hjem til en veninde (hvis man kan kalde det det).
Men det er en fra det psykoeducation jeg går til, hvor jeg skal derhjem og spise og med ud og skyde. Jeg har svært ved at skulle spise derhjemme, tænk at andre som ved at jeg har en spiseforstyrrelse skal sidde og bedømme det jeg spiser.
Har tænkt på 100 undskyldninger for at kunne droppe det, men alligevel har jeg også brug for udfordringen ( siges det til mig) men åh ved ik om jeg kan overskue det. ??
Må virkelig overveje det :/



Jeg bliver nødt at at slå tankerne over på noget andet, så....



... har vi i dag fået os en regnvandstønde, egentlig en gammel vintønde, hvor der så er en lille aftapning i, og så er den sat til tagrenden, selvfølgelig



Og så lidt billeder (:

af Bertha, den nye tønde, mine negle og have idyl









4 kommentarer:

  1. Ej, hvor er de fede, dine negle! Og en rigtig sød hund :-)

    Jeg synes godt nok også, det er længe at gå uden en samtale - og uden vejning. Man har det nemlig med at bilde sig selv ind, at man har taget en masse på, og så kan man let komme til, bevidst eller ubevidst, at skære lidt ned hist og her. Så håber, det trods alt er gået nogenlunde. Og så er kalorierne fra fedt faktisk noget af det, der sætter sig pænest, nu man skal tage på :-) Har jeg hørt :-)

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) neglene er noget halløj jeg har købt i Matas. Men ja jeg er helt nervøs for at skulle vejes nu der er gået så lang tid!
      Hvor tit bliver du vejet?

      Slet
    2. Det kan jeg godt forstå - det ville jeg også være! Jeg bliver vejet en gang om ugen. Går der egentlig alt tid så længe imellem dine vejninger?

      Slet
    3. Nej plejer at være til samtale og blive vejet hver anden uge normalt, det var fordi jeg ik ville tage fri fra min praktik. Kan ik få mig selv til at sige at jeg skal til samtale :/

      Slet