tirsdag den 27. august 2013

Konditionstræning.. For første gang i MEGET LÆNGE!

Jeg er startet i skole igår. Glæder mig til at komme rigtig igang og syntes det her sexologi lyder rigtig spændende, og det skal de kommende 6 uger omhandle på skolen.
 
Jeg har derfor også valgt at skrive min bachelor opgave om emnet, kombineret med noget psykiatri. Sammen med de to andre piger fra mit hold. ( jeg ville jo egentlig allerhelst dreje det over i diagnose området for spiseforstyrede, men vi skal jo beslutte os i fællesskab)

Jeg vil dog lige fastlægge, at seksualitet jo er rigtig mange ting. Og bestemt ikke bare noget der omhandler sex/samleje. 

Det er heller ik Joan ørting style, overhovedet!! 

Det drejer sig om hvordan man er som menneske, hvordan man agerer, sin egen kropsopfattelse, berøring og meget mere. 

Jeg har måske en lille drøm om at selv engang komme til at hjælpe andre piger med spiseforstyrrelser. 
( jo vidst, skal lige selv ud af det. Men i fremtiden).
Her vil viden og værktøjer om sexologi og seksualitet også gavne. 
For piger der lider af spiseforstyrrelse har i den grad også problematikker inden for dette tabu og uberørte emne. 
Og hvis man som sundhedspersonale ikke bringer det på banen, hvem skulle så gøre det? 

Men hov nu kom jeg helt væk fra overskriften. 
Jeg har været nede og spinne i dag!! 
Og er rigtig glad for at jeg kunne, med mit knæ altså. Dog er jeg lidt træt af at jeg ik kunne følge takten stående, men må hellere bare passe på så knæet forhåbentlig en gang kam stoppe med at gøre ondt. 
Jeg tænker derimod at det er en god ting at få styrket musklerne omkring det, da det jo er musklerne der holder leddet på plads. 

Noget andet der irritere mig i de her dage er også at jeg føler ik jeg kan blive mæt :/
Det er så fustrerende ikke at kunne stoppe med at spise og bare føle sig mæt. Burde være mæt. I dag efter skole, altså efter både morgen, formiddag og middags mad, kom jeg hjem og var sulten ( eller er jeg overhovedet sulten???) 
I hvert fald spiste jeg først en nektarin, så et æble, så en banan og en portion havregrynryn. Som om det ik burde være nok, så gik jeg igang med at lave kaffe, alt imens jeg ventede på kaffen rendte ned, tog jeg mig selv i at stå og probbe mig med mandler. 
Hmm :/ det er da heldigvis noget mad kroppen kan bruge og får nærring af. (Lidt positivt bliver man vel nødt til at være, men den positivitet holder kun så længe den står på vægtstigning. Hvilket nok kun er kort tid igen) 

2 kommentarer:

  1. Jeg tænker, at du også bruger en masse energi på at være afsted i skole efter sådan en lang ferie - så det er forståeligt, at du bliver mere sulten :-)

    Det lyder spændende, det med dine fremtidsønsker. Kender du Mille Eigaard Andersen? Det gør du nok - hun har skrevet flere bøger om sin egen spiseforstyrrelse. Nu er hun uddannet sexolog og underviser og holder foredrag om netop de to ting, og hvordan det ene påvirker det andet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du har ret.
      Spiseforstyrrelsen får det hurtigt vendt over på at jeg er grådig, for nu sidder jeg jo ned hele dagen.
      Men ang Mille så jo har godt læst to af hendes bøger. Syntes hun er rigtig god

      Slet