tirsdag den 13. august 2013

Er officielt ikke længere undervægtig

Så kom dagen, blev vejet, vægten sagde 55. Det vil så sige at jeg nu har et BMI på  18,6, og hører ikke længere under kategorien undervægtig. 
Har i alt taget 7 kg på, end til videre.


Jeg er lidt ambivalent omkring min vægt.
Det er selvfølgelig en katastrofe for anoreksien, bare det at jeg ikke længere er undervægtig. Jeg er altså ik længere anderledes, jeg kan ik trøste og berolige mig selv ved at jeg er undervægtig, kan ikke længere bruge det som undskyldning hvis jeg er træt, svimmel eller hvis jeg har spist for meget (fordi kroppen skriger efter nærring)..
Det er altså bare mig, mig der godt kan være doven, grådig og dårlig :/ 
Oveni kommer den i endnu stærkere grad når jeg snart rammer min målvægt og ikke længere skal tage på. 
Jeg skal kun øge 3 kg mere ( og ja KUN 3 kg og så VIL jeg ikke mere op i vægt)
Men tvivler på jeg bliver sat direkte på stabilisering når jeg rammer de 58, målvægten hedder jo 58-61. 

Puh :/

På den anden side er det jo også rart at vide at der kun skal 3 kg ekstra som skal sidde på min krop.
Måske min krop også vil give mig min cyklus tilbage og så ja, så er min krop jo rask? 

Men hvad så med mig, hvornår kan jeg kalde mig (mit hovede) for rask? Og bliver jeg overhovedet rask? 
For hvad er rask egentlig ?! 

4 kommentarer:

  1. Tillykke, det er virkelig flot kæmpet! Ønsker dig fortsat fremgang. Jeg overvejer også de sidste spørgsmål. Jeg overvejer også hvordan jeg skal komme op på målvægten uden at være rask først - hvis du forstår. Hvordan spiser man sig der op, når hovedet gør modstand... Du gør det i hvert fald simpelthen så godt. Du er god til at kæmpe - og du fortjener de sidste kilo :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Det er en hård kamp vi er i gang med. Og tænker det bliver rigtig svært at pludselig kan sige man er rask, for tror altid der vil være tanker. De kommer bare til at betyde mindre.

      Slet
  2. Det er et svært sted at stå - men hvor er det flot klaret! Jeg gik jo selv et par kilo eller fire ned i ferien, og er faktisk på præcis samme bmi som dig lige nu. Så kan vi følges lidt :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Er ked af at høre du har tabt dig, du må have haft en svær tid i ferien. Håber du kommer på banen igen, og ja vi kan følges :) 500 g i ugen, så er der kun 1,5 måned.
      Puh, det bliver hårdt

      Slet