lørdag den 8. juni 2013

So close, but still so far...

Jeg gik og troede at det hele gik så godt, at jeg virkelig var nået langt, men der er stadig stemme i mig som fortæller mig at jeg er begyndt at se tyk ud og at jeg spiser enormt meget. 
Det gør det jo bare det hele meget værre. 
Jeg beder om hjælp som jeg ik kan tage imod. 
Hjælp til at følge min kostplan, hjælp til at udvælge de mellemmåltider, som jeg skal spise.
Men hvad nytter det når stort set alle forslag indeholder noget jeg bare ik kan få i mig. 
Og hvorfor kan jeg ik få det i mig ? Hvorfor kan jeg eksempelvis ikke drikke juice? 
Det kan jeg bare ik, for, 
Jeg kan bare ik drikke mine kalorier. Ligemeget hvor åndsvagt det måske lyder, så kan jeg bare ik, ik endnu, ( måske aldrig) så hellere spise en appelsin ! Man kan jo også tage på uden at skulle drikke sukker. 

Men er i den position hvor jeg ikke selv får lov til at ændre de 15 forslag jeg har til mellemmåltider. ( for hvad svarer til hvad?)

Tænk også at ud af 15 forslag er der måske 4-5 jeg godt kan få mig til at spise og de resterende 10 indeholder bare "no-go" ting. 
Måske jeg kunne få den mere tilpasser mig ? Og hvad jeg kan spise. 
Det burde jo være bedre hvis jeg fik nogle ting jeg godt kunne spise? 

Men når jeg tænker over det, så syntes jo selv at jeg gør så meget :/ men fodrer jeg stadig anoreksien ?
Men ik tilstrækkelig nok, jeg giver mig det jeg kan, men det er måske ik 100% nok?
Jeg vil gerne være rask, men jeg vil ik være tyk.
Jeg vil gerne følge min kostplan, men vil ik drikke kalorier, spise smør eller drikke mælk rent. 
Jeg vil gerne vise at jeg tager på, men jeg vil ik selv være større. 
Jeg vil gerne bare kunne acceptere at sådan ser jeg ud, og være tilfreds. Men kan slet ik forestille mig at jeg nogensinde når dertil. 

4 kommentarer:

  1. Nogen gange er det et par skridt frem og så et tilbage. Men - det går fremad... stille og roligt. Du erkender jo superflot, at der er ting ved din kostplan, der er alt for svære. Det er jo fair, og så burde den nok ændres, så du får flere valg. Da jeg i sin tid var i dagshospital lavede vi udfordringer. Det være sig drikke kalorier eller noget andet svært. Det behøver jo ikke være hver dag. Jeg havde eksempelvis ugens udfordring, hvor jeg blandt andet skulle spise kage og andet. Det er jo ikke fordi, du altid og hver dag skal drikke juice; men det er godt at være i stand til at vælge det. Hvis du er på tur med klassen, og der er en juice til jer alle - så er det godt at kunne drikke den :-)
    Jeg synes, det mest fornuftige er at få tilpasset din plan, så der er flere reelle valg - kombineret med udfordringer.
    Held og lykke med det i hvert fald :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord. Dine kommentare hjælper mig rigtig meget. Har fået tilpasset mine mellemmåltider.

      Slet
  2. Jeg synes stadig, du kæmper flot. Man kan ikke forvente, at tankerne forsvinder fra den ene dag til den anden, bare fordi du spiser nu. Det tager tid! Også efter du er normalvægtig. Jeg har selv rigtig svært ved at drikke kalorier og ville rent faktisk hellere skulle spise noget ekstra i stedet, da jeg skulle vægtøge. Jeg håber, du kan få det lavet sådan hos diætisten - for lige nu er det vigtigste måske, at du øger i vægt. Måske har du taget lidt for mange udfordringer - siden du ikke har taget på i vægt, tænker jeg. Måske er det dét, der får dig til at kompensere tilpas meget til, at du tager på. Så, tænker jeg, at det er bedre at få lavet noget, du kan følge :-)

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) må i hvert fald have gjort er eller andet med den vægtøgning jeg havde :/
      Det er underligt at man kan tænke så ens syntes jeg. Bliver altid så glad for dine kommentar!

      Slet