onsdag den 19. juni 2013

Er kommet ovenpå igen og fået nyt overskud til at fortsætte min kamp

Jeg er bare blevet alt for dårlig til at få skrevet på min blog.
Jeg har bare slet ik haft til eller overskud. Ikke fordi jeg har det dårligt, har det faktisk helt okay for tiden.
Syntes der sker så meget, selvom det egentlig ik er fordi jeg har overdrevet meget at skulle. 
Sommerferien står snart for døren, tirsdag i næste uge er den sidste skoledag. 
Bliver dejligt med pause fra skolen, bliver stresset og presset af at høre om bachelor, bachelor og atter bachelor !!

I dag skal jeg så ud og forsøge at få noget at lave her i sommerferien. 
Det vil sige at jeg skal til jobsamtale, hvilket frembringer både nervøsitet og spænding!!

Jeg har svært ved at finde ud af hvordan jobsamtalen gik, jeg har bare en dårlig mavefornemmelse. Hvorfor kan jeg ik bare finde ud af at virke stærk og selvsikker????
Men de ville kontakte mig, og det lød alligevel okay lovende, og alligevel har jeg det underligt indeni. Hmm 


Udover jobsamtale bød dagen på en spontan fridag ( igen en syg lære)
De fleste ville vel blive glad for en fridag, men min tanke var "Hvordan skal jeg nogensinde selv kunne læse op på det vi skulle have haft"
Syntes det er så mange svære teorier, videnskaber og metoder vi skal kunne til bachelor, og mangler virkelig at få samling på mine frustrationer !
Hvad skal man præcis skrive om, hvilken type problemformulering skal man formulere, og hvilke metoder er der så til den bestemte problemformulering, hvilken videnskab skal man fokusere på??
Er det inden for de nationale retningslinjer for bachelor ? Er det kvalitetsudvikling af ergoterapeutisk praksis????
Argh!
Håber det kommer løbende, for lige nu kan mit hoved slet ik rumme alt det hele


Når det så er sagt så er jeg begyndt at fokusere på at jeg skal have nogen veninde-aftaler igen, hvilket jeg selv har taget initiativ til i denne uge.
I dag kommer veninden fra psyk, efter jeg har været til jobsamtale. Så måske er det godt nok jeg har fridag, så kunne jeg da gøre lidt rent inden hun kommer. ( selvom her jo egentlig ser fint ud, og det nok kun er mig selv der ser de hundehår og poter aftryk på gulvet) Som i øvrigt kommer igen efter en ½ dag.

I morgen skal jeg spise med 2 andre piger, så det betyder 2 måltider ( aften + senaften) sammen med andre, jeg ved ik hvad vi skal have. Men vil prøve at få spist det jeg nu skal. Selvom jeg kender mig for godt til at kulhydrater hurtigt kan blive byttet ud med grønt !

Igen fredag kommer min tidligere veninde fra Århus, der er musik i byen og der skal nogle stykker mere med.
Jeg har overvejet flere gange, om jeg skal som jeg plejer lade være med at drikke ( argh, det er jo bare så mange kalorier i drinks) kan slet ik overskue hvor mange flydende kalorier der kommer ekstra ind i budgettet når man skal en tur i byen. Plus det mad man jo også spiser om natten. :/
Har endnu ik taget stilling til om jeg skal finde på undskyldning for at tage en kaffe/cola zero istedet for de farlige drinks.

Men når alt kommer til alt er jeg bare glad for at jeg har fået lavet aftaler og ikke tænker på undskyldninger for at melde fra.
Jeg mangler jo rent faktisk noget social aktivitet.

Så må jeg bare krydse fingre for måske få et sommerferie job også 




Medhensyn til maden, så har kæresten og jeg lavet en madplan, så jeg ved hvad vi skal have til aften. Det giver alligevel nogen frirum for hovedet i løbet af dagen, så skal jeg ikke tænke over hvad vi skal have, hvad jeg skal handle, hvad jeg føler jeg må/kan spise.
Denne uges madplan er taget ud fra min opskriftbog fra Christian Bitz, så det er sunde gode retter. Og jeg får faktisk spist kulhydrater.
har fået ris de to sidste dage. Det er som om det var nemmere når risene var blandet med revet gulerod, agurk og tomat. Og har fået fed kokosmælk til sovs.

Det er blevet nemmere at forholde sig til min vægtøgning.
(om det så skyldes at jeg har læst på nettet om at det er normalt at tage på når man starte på at styrketræne fordi kroppen lagre mere kulhydrat og dermed mere vand, plus at blodproduktionen stiger helt op til 1-2 liter ekstra blod) Jeg har jo stadig taget på, og så mange gange har jeg heller ik været nede og træne (måske 4 gange mellem vejningen). Men det gør det stadig lettere, også med at få proteinpulver efterfølgende.



 


2 kommentarer:

  1. Det lyder som en, der sker en masse ting for dig lige nu, så jeg kan faktisk godt forstå, at det er svært at finde overskud til at få skrevet - også selvom humøret måske er i den bedre ende af skalaen. Det kræver mange tanker i forhold til studiet og også i forhold til de venindeaftaler. Det lyder så let "bare lige at skulle ses" med en veninde, men hvis du bare har det en lille smule som mig på det punkt, så er det også stressende at skulle afsted og fyldt med tanker og bekymringer.

    Hvis du har lyst, så synes jeg, du skal give dig selv lov til at drikke, når du skal i byen. Jeg har selv svært ved det, men ofte er det lykkes mig alligevel, hvis jeg endelig er til fest. Og ved du hvad? Jeg har faktisk aldrig taget voldsomt på af det. Når jeg har skulle tage på, har jeg taget på, som planlagt, og når jeg har skulle holde vægten, har jeg holdt den. Alkohol har ikke kunnet ses på min vægt. Jeg spiser så ikke senaften, fordi jeg er i byen, men altså. I hvert fald tror jeg ikke, det betyder det store :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, der sker nemlig bare rigtig mange ting. Det er som om det gør mig helt høj. På en eller anden underlig måde. Men det er også krævende af mig. Tror dog det er på den gode måde, det tager fokus væk fra spiseforstyrelsen.
      Jeg holdt mig dog fra drinksne. Og fik en latte ( med sødmælk) puh!!
      Men vil klart have dine ord i baghovedet når jeg skal til svendegilde her den 6. Det vil gøre det lettere for mig at give mig selv lov til at drikke der

      Slet