fredag den 28. december 2012

Dagen i dag...

Puh så blev nervøsiteten overstået. Samtalen i dag gik på at få mit hovede til at rumme noget andet end bare mad og kalorier. Så emnet handlede om mit studie og det at være social, hvilket er noget jeg har svært ved, i hvert fald blandt flere mennesker på en gang. Jeg har det nemlig med at lukke mig selv inde i min egen lille osteklokke, trygt men ensomt med mig og min spiseforstyrelse. Jeg vil ik være der mere! Men nye veje er altid mere udfordrende og svære end de trygge gamle.
Har dermed fået ny viden i dag, og vigtig viden for mig - jeg skal lære at fokusere på andre ting, ex at være social ( og det behøver ik at være mange mennesker) men så snart jeg genetablere normale aktiviteter i min hverdag, ting som ik omhandler mad-kalorier, - først herefter vil jeg kunne begynde at adskille mig fra min spiseforstyrelse.
Jeg tænker det er vigtigt for at kunne blive rask, at man kan se denne adskillelse. For først her finder man vel ud af præcis hvad man skal arbejde med.
I dag og fremover vil jeg dermed prøve at fokusere på andre ting - i den grad jeg nu er i stand til. Små skridt i den rigtige retning er bedre end at stå stille :)

Hmm og ja vægten. Er ked af at indrømme det, ( og alligevel giver det mig ro og tryghed, nej det gør mig også utryg :s) men er gået ned under de 50 igen. Synes dog på en måde også man kan se noget positivt i det, da jeg efterhånden er ved at lære at der alligevel skal en del til før at jeg tager på. Kan nu næsten ærligt indrømme at jeg ik er bange for at tage vildt meget på lige pludselig hvis nu jeg har spist mere.
Men der skal jo mere til for at komme højere op i vægt.
Mit nytårsforsæt må lyde på noget omkring at jeg skal begynde at følge min madplan så jeg kan blive rask.
Og igen fokus på mad, gå nu væk!!

Dagen i dag: ind i byen og bytte gaver med kæresten. Bliver en god dag ! :)

3 kommentarer:

  1. Er ked af at høre at du har tabt dig, øv :( Men det er bare om at komme op på hesten igen.
    Herefter vil jeg bare sige, at du har fantastisk indsigt i din egen situation, det synes jeg er dejligt at læse. Tror virkelig det kan hjælpe dig godt på vej :)
    xxoo, Amelia

    SvarSlet
  2. Tak for de givende ord, det er utroligt så meget man kan gå op i sin vægt faktisk. Men ja den skal jo op, så må bare håbe at det er rigtigt som du også siger at der ændres noget i hovedet når man når den "dumme" målvægt

    SvarSlet
  3. Du, mente de. De "kloge" mennesker

    SvarSlet