onsdag den 4. december 2013

Kalorier, hovedregning og en sød tand

Jeg må være ærlig og indrømme at min morgenmad er begyndt at blive restriktiv nogle dage. Selvom jeg ik rigtig kan / vil indse det, så er det altså nu engang spiseforstyrrelsen der igen bestemmer lidt over valget af morgenmad . . . i hvert fald nogen gange.
 
Men når jeg ved, at den står på kage om formiddagen den pågældende dag, som det altså har gjort en del gange her på det sidste, da skrive perioden i bachelor er streng lige nu. Det resulterer dermed i at det er svært for mig at spise andet end de to æbler. Hvilket jo egentlig kun er pga at det indeholder under halvt så mange kalorier, i forhold de to stykker rugbrød med ost. Argh, tænk alle de ekstra kalorier jeg får ved det kage! 
Så jeg taber mig da i hvert fald ikke!!
Det er dog ikke sådan jeg skal tænke, alt kan ik opvejes i vægten. Jeg ved. Faktisk ikke engang hvad jeg vejer. Men det er heller ikke gældende, egentlig. For de spiseforstyrrelse tanker kan jo godt være tilstede selvom jeg ikke er undervægtig. De skal dog ikke være der, det kan ik passe, de skal gå væk, forlade mit hovede! Nu!

Jeg skal ikke til at være afhængig af at tælle kalorier igen, skal ikke til at planlægge hvad jeg skal spise og hvornår. For jeg ved jo godt hvordan det bare starter i det små, og så stille og roligt overtager det hele. Fanger mig på den luskede måde så jeg ikke opdager der egentlig sker en ændring. 
Jeg må være på vagt! 

Når det så er slået fast sidder jeg stadig med den bange anelse igen om at, hvis jeg nu spiser det rugbrød med ost til morgenmad, spiser kage til formiddag, igen får rugbrød til frokost, så får jeg jo igen noget om eftermiddagen, og selvfølgelig til aften og sen aften er jeg også altid lækkersulten. 
Og hvis det bliver ved flere gange, mange gange, plus/minus. Så vil jeg jo blive ved med at tage på :/ og ved at hvis jeg bliver ved med at stige vil det være endnu lettere for spiseforstyrrelsen at lokke mig. 

Gider bare ik tilbage igen, nej. Så bliver nødt til at skrive det, gøre mig selv opmærksom på hvad der er igang med at rokke på sig. Så jeg kan tage over, tage styringen og sige nej, imorgen tager jeg sgu rugbrød med ost, fire skiver ost, fordi det smager godt!!
 
Det må være bedre? og så måske holde lidt igen med alt det der chokolade og kage. ( hvis jeg kan) 
Der er jo så skide svært med en sød tand og angsten for at blive tyk😕



Ingen kommentarer:

Send en kommentar