søndag den 15. december 2013

Hård weekend

En weekend er gået, en travl weekend, en weekend med masser af mad og alkohol. 
En weekend jeg ikke havde klaret for er år siden. 



Fredag stod på en tur i byen og juleshoppe lidt, som førte til 'take away' fra thai restaurant. ( kalorie/bombe) Efterfulgt af en del bland-selv slik, med chokolade i store mængder. Her taler vi altså om at vi blandede 400g, som vi delte og spiste op. 

Lørdag var den mest travle dag, den startede med fødselsdag hos svigerfar, hvor vi fik smag på den helt store julebuffet med tilhørende kaffe-bord til dessert. (Igen alt for mange kalorier til frokost)
Efter dette første "æde-gilde" gik turen til julefrokost med kærestens firma, hvor der igen blev severet julemad med alt hvad der hører til. Plus chips og chokolade til efter. 
Alt dette formåede jeg at spise, plus jeg drak cider og shots om aftenen. (Drikke kalorier, plus det stopper forbrændingen af alt det usunde jeg indtog)

Efter en kort nattesøvn kom søndagen, som gik med 40års fødselsdag, hvor der igen var mad i massevis. Jeg fik spist tappas, islagkage og en del chokolade til dessert. ( tog endda dessert to gange og spiste en del chokolade) er helt flov over mig selv bare ved at skrive det, ak, alt den fede mad. 
Og alligevel har jeg spist en halv pizza her til aften fordi jeg var SULTEN!? (Burde ik være sulten?!?!?) 


Men jeg har alligevel gjort fremskridt, havde virkelig ikke kommet igennem den her weekend for et år siden, så er lidt stolt. Eller jeg er stolt over at jeg har alt det overskud, jeg har være deltagende i alle arrangementer.Men jeg er bestemt ikke stolt over min elendige evne til at stoppe med at spise. 
Har spist alt for meget. Har dårlig samvittighed, virkelig!!

Tør slet ik begynde og regne på hvor mange ekstra kalorier jeg har indtaget i den her weekend. 😕 puh, spiseforstyrrelsen har lyst til at veje mig for at holde kontrol, for at se hvor galt det er gået. December er en hård måned...

Forskellen er bare nu, at jeg ikke har 'sparet nok op', jeg har rent faktisk spist en masse, jeg har ikke tænkt mig at sulte mig i næste uge (hvilket jeg slet ikke tror jeg ville kunne gøre igen).

Dog har jeg det dårligt over mig selv, over alt det unødige ekstra jeg har spist, alt det som jeg sagtens kunne og helt klart burde have undværet. Det er det sværeste af det hele, alt det der ekstra -bare fordi det smagte godt. :/

Men udover den dårlige samvittighed har jeg klaret at gennemgå det. Jeg har virkelig kunne klaret det! Har kunne overkommet at spise alt den mad flere dage i streg.

Jeg har jo også hygget mig, det må jeg da indrømme! 
Plus at min fornuft prøver inderligt at fortælle og bekræfte mig i, at jeg jo egentlig ikke kan se forskel på min krop nu og så siden i torsdags??
For det kan man vel ikke, vel?? :s

Så mangler jeg bare at fjerne den tanke om, at jeg  ville spole tiden tilbage for at have undgået at spise så meget fed mad.


Men jeg gjorde det!

6 kommentarer:

  1. Fantastiske fremskridt!!! Håber fornuften køligt vil bevare overblikket, så spiseforstyrrelsen ikke sniger sig til at kompensere. Den er jo snu, det bæst. Dejligt at høre hvor godt du klarer dig! :) R

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld den løftede pegefinger - det var min egen fornuft der ville have mig selv til at se det sort på hvidt... Fordi bæstet er efter mig :( Det skal jeg jo ikke overføre til dig! Jeg ser hvor flot du klarer dig, og det glæder mig rigtigt meget! :) R

      Slet
  2. Du må ikke veje dig nu!! Hvis du skal veje dig, så VENT en uge eller to. Efter sådan en weekend, KAN vægten være højere, fordi der ligger mere mad i maven, MEN det betyder jo ikke, at du har taget på! Bare at maven er fyldt lige nu - men ikke at det alt sammen sætter sig. Det vil du først kunne se, når der er gået noget tid. Og SÅ er jeg sikker på, at det faktisk slet ikke er så slemt, som du frygter. Jeg synes, du er rigtig, rigtig sej!

    Knus <3

    SvarSlet
  3. Jeg håber sådan at julen har været nænsom ved dig! Vil meget gerne høre hvordan du har det...! R

    SvarSlet
    Svar
    1. Julen har været bedre end jeg overhovedet har kunne tro :)
      Jeg skal nok skrive et indlæg snart igen :) det lover jeg.

      Slet
    2. Smiler! 2 x super! R

      Slet